Ο Χορός Και Το Γαρύφαλλο - Άρθρο του μέλους του Χορευτικού Γιώργου Μαγιάκη Εκτύπωση
Άρθρα Γιώργου Μαγιάκη
Κυριακή, 06 Μάιος 2012 14:39

Ο ΧΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΠΙΣΤΕΣ

Η μεγαλοαστική τάξη της ελληνικής κοινωνίας δεν χάνει ευκαιρία να κάνει πασίδηλη τη διάθεση της να αποστρέφεται από οτιδήποτε αλλοιώνει την ευρωπαϊκή της φινέτσα, να υπερτονίζει την πλασματική ευγενική καταγωγή της και να λασπολογεί εναντίον του λαϊκού ανθρώπου προκειμένου να υπερασπιστεί μια φανφαρονίστικη ελίτ, μια ξεπεσμένη κάστα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι δημοσιευμένες απορίες στον τοπικό Τύπο ενός αρθογράφου ονόματι ‘‘Κ.Μ.’’ στις οποίες εκφράζεται με έλλειψη δημοσιογραφικής εγκυρότητας, με εμπάθεια, με προσωπικές μικροπρεπείς σκοπιμότητες, με αδαημοσύνη.

Ο κύριος Κ.Μ. μπαίνει στην εσφαλμένη προσπάθεια να παραλληλίσει την απεγνωσμένη τάση του εμποράκου να συσσωρεύσει κέρδη μέσω άνομων ενεργειών, με την τάση του λαϊκού ανθρώπου να τιμήσει στην πόλη του πατροπαράδοτα έθιμα. Αναφέρει επιγραμματικά: «Ο ίδιος ο Δήμος, που κλαπατσινίζει ασύστολα από τις 7 το απόγευμα παραμονές εορτών άνευ λόγου και αιτίας, τι διαφορετικό κάνει στον τομέα της αυθαιρεσίας, σε σχέση με τους καταστηματάρχες; Πού εδράζεται η απόλυτη ταύτιση της Πρωτομαγιάς με το δημώδες κλαρίνο;»

Να σας αναφέρω ότι η Πρωτομαγιά, εκτός της ρομαντικής πλευράς, είναι η μέρα που τιμάται το προλεταριάτο, όλος ο καταπιεσμένος λαός, κάθε θύμα του καπιταλιστικού συστήματος. Είναι η γενική απεργία προς τιμήν του εργατικού κινήματος και σύμβολο επανάστασης. Τοιουτοτρόπως, η μέρα της Πρωτομαγιάς έρχεται και συνταυτίζεται απόλυτα με το λαϊκό χορό ο οποίος κατέχει μια επαναστατική διάσταση και είναι ο κύριος εκφραστής του λαϊκού ανθρώπου.

Από πότε κύριε Κ.Μ. η πόλη ανήκει στους ολίγους και κάθε εκδήλωση λαϊκού πολιτισμού αντιμετωπίζεται μετά βδελυγμίας από λόρδους; Θεωρείτε κλαπατσίμπαλα τη παραδοσιακή μουσική και υποτιμάτε το κλαρίνο. Όταν όμως ακούτε το «K.V. 622 - Rondo – Allegro» του Mozart, κονσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα, τότε η μελωδία σας φαίνεται πιο αρχοντική, πιο αριστοκρατική. Επαρχιώτες μπουρζουάδες που κρύβεστε πίσω από άριες μήπως δεν ακούσουμε την απελπισιά του νεοπλουτισμού σας.

Ο λαός όμως θα βρίσκεται στους δρόμους με νταούλια και βιολιά με κλαρίνα και χορούς και θα αποδεικνύει με κάθε ευκαιρία τις ρίζες του πηγαίνοντας κατά μέτωπο επίθεση στους εχθρούς του και σε όποιον υπονομεύει την ανάγκη του να εκφραστεί και να δημιουργήσει. Η μουσική μας θα ακούγεται σαν δυνατά ακόρντα και ο χορευτικός μας κύκλος θα διευρύνεται. Εμείς χορεύουμε με κόκκινα γαρύφαλλα στο πέτο μες στους δρόμους σας σύμβολο αγώνα και όχι μες στα γαρύφαλλα στις πίστες ως επίδειξη πλούτου. Εδώ είναι η διαφορά μας.

Επιπροθέτως, στο ίδιο φύλλο εφημερίδας, η κ.Αφροδίτη Τσικριτζή σε άρθρο της σημειώνει ότι δεν βρήκε ευρηματικές τις εκδηλώσεις τις πρωτομαγιάς από τα 27 χορευτικά συγκροτήματα της πόλης. Σε μια παράσταση με 1200 χορευτές, με παραπάνω από 40 διαφορετικές παραδοσιακές φορεσιές, με live παραδοσιακές ορχήστρες, με ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα παραδοσιακών χορών που ξεκίναγε από Πόντο έως Κρήτη και από Κύπρο έως Ήπειρο, η κ.Τσικριτζή δεν κατάφερε να βρει τίποτε ευρηματικό! Του εναντίον μάλιστα, υποστηρίζει ότι η διοργάνωση στηρίχθηκε σε ένα μονότονο ρεπερτόριο. Αφού αναρωτιέμαι τις τόσες χιλιάδες ενθουσιασμένους παρευρισκομένους που απόλαυσαν έως το τέλος τις εκδηλώσεις, τους ρώτησε ή έβγαλε μια υποκειμενική άποψη που της υπέδειξαν; Η εμμονή σας, κυρίες και κύριοι άνοες διανοούμενοι, να αποτάξετε τη φουστανέλα δεν έχει προηγούμενο.

«Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε, ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα λουλούδι χωρὶς μυρουδιά. Κουράγιο, ὁ καιρὸς θὰ δείξει ποιὸς ἔχει δίκιο, ἂν καὶ δὲ χρειάζεται ὁλότελα αὐτὴ ἡ ἀπόδειξη.» Φώτης Κόντογλου - «Πονεμένη Ρωμιοσύνη»
Προς απάντηση κάθε Κ.Μ. και κάθε ΚακοΜοίρη.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΓΙΑΚΗΣ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Π.Ο. ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

 
Αξιολόγηση άρθρου: / 10
ΧείριστοΆριστο